Uczniowie klas 5, 6 i 7 zakończyli pierwszy etap realizacji innowacji pedagogicznej dotyczącej wprowadzania gier planszowych i innych typów gier dydaktycznych w formie powtórzeń wiadomości do sprawdzianów. Dzieci w klasach 5 grały w Chińczyka utrwalając wiedzę na temat budowy i funkcjonowania organizmów żywych. Uczniowie klas 6 powtarzając wiadomości dotyczące parzydełkowców, płazińców, nicieni i pierścienic, grali w grę opartą o popularne Bingo. Wśród klas 7 wykorzystane zostały gry powtórzeniowe „Ja mam, kto ma?” oraz „Quiz o człowieku”.
Dodatkowo, przed każdym sprawdzianem uczniowie otrzymali szczegółowe wymagania edukacyjne, tzw. „nacobezu” - czyli „na co będę zwracać uwagę”. Tuż po sprawdzianie, każdy uczeń otrzymał informację zwrotną, w formie pisemnej, z podkreśleniem umiejętności, które zostały opanowane oraz tymi, które należy jeszcze opanować. Jest to realizacja drugiej innowacji pedagogicznej, wprowadzającej elementy oceniania kształtującego na lekcjach biologii.
Aleksandra Warchulska